cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

استفاده از کرنر برای اتصال پروفیل شیاردار صنعتی

در اتصالِ پروفیل شیاردار برای ساخت فریم صنعتی، همان گونه که در مقالات و فیلم های آموزشی قبلا هم توضیح داده ایم روش های متعددی وجود دارد. از جمله نبشی لچکی دار (نبشی دیواره دار)، نبشی مخفی زاماکی، نبشی ساده و حتی استفاده از پیچِ قارچی و...

در مواقعی که نیاز به ایجادِ یک کنج در فریم صنعتی می باشد، سه پروفیل مهندسی با زوایای 90 درجه ای نسبت به هم قرار می گیرند و نبشی های ذکر شده آن ها را به هم متصل می کنن.

این روش از نظر استحکام بسیار مناسب بوده و حتی اتصال آن به این دلیل که از پیچ و مهره استفاده می شود راحت بوده و نیازی به هیچ گونه سوراخ کاری ای ندارد. اما این مدل اتصال در پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی مخصوصِ زمانی است که استحکام بیش از زیبایی اهمیت دارد و یا نیازی به بستن درب نمی باشد و فضای اشغال شده توسط نبشی، مورد نیاز نمی باشد. همانند میزهای صنعتی و یا شاسی دستگاه های سنگین.

اما پیش می آید که زیباییِ ظاهر از استحکام مهم تر می باشد. در چنین مواردی می توان از کرنرِ مخصوصِ پروفیل شیاردار استفاده کرد.

برای استفاده از این مدل کرنرها می بایست مرکز پروفیل قلاویز شده و پس از اتصال نبشی، پیچ را از داخل سوراخِ نبشی عبور داده و در مرکز پروفیل شیاردار بپیچید. گلِ پیچ خود را به کرنر متصل می کند و با ایجاد اصطکاک آن را نگه می دارد. این فرآیند را برای هر سه پروفیل دیگر نیز می بایست اجرا شود تا یک کنج ایجاد گردد. این مدل کرنرها به شکل های مخنلف و ابعاد گوناگون می باشند.

از مهم ترین کاربردهای این مدل اتصال برای پروفیل مهندسی زیبایی سازه است.

اما لازم به ذکر است که در چنین اتصالی عملا پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی تنها توسط یک پیچ، بارِ اعمالی را تحمل می کند. بدین معنا که اگر وزن زیاد باشد اولین نقطه ای که دچار شکست می شود پایه ی پیچ می باشد. بنابراین حتما در مواردی که می خواهید از این مدل کرنرها استفاده کنید حتما در مورد میزان بارِ اعمالی با کارشناس مشورت کنید. از مزیت های این مدل کرنرها امکان ایجاد یک فریم مستطیلی می باشد. یعنی می توان علاوه بر ایجاد یک سه کنج مکعبی می توان یک کنج مربعی یا مستطیلی نیز ایجاد کرد.

وجود یک سری زائده در پشت کرنر و در محل اتصال آن به پروفیل مانع از چرخش پروفیل در حینِ اتصال به کرنر می شود. زیرا در صورت نبود این زائده ها و استفاده ی صرف از پیچ پروفیل به راحتی می چرخد.

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید