cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

استفاده از بال ترانسفر برای ایجاد حرکت خطی در پروفیل شیاردار

بسیاری از مشتریانی که از پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی استفاده می کنند قصد دارند که از آن برای ساختِ بدنه ی یک دستگاه استفاده کنند. این دستگاه می تواند دستگاه برش، لیزر، پرینتر سه بعدی و یا از این قبیل باشد. در چنین شرایطی استفاده از تجهیزات مکانیکی انتقال نیرو و حرکت بسیار مهم می باشد و شیوه ی اتصال آن به پروفیل مهندسی از نکات مهم و پر دردسر و البته هزینه بر!!! خواهد بود.

از آن جهت که غالبِ این مدل تجهیزات، شامل لید اسکرو و بال اسکرو (حتی پیچِ آن ها)، شف های پایه دار و معمولی، بلبرینگ ها (در انواع مختلف) ، ریل و واگن و... از خارج وارد می شوند قیمت آن ها بسیار بالا بوده و با نوسان قیمت دلار قیمت آن ها نیز به شدت تغییر می کند.

اینجاست که ابتکار و نوع آوری جایگاه ویژه ای پیدا می کند.

در هنگامی که می خواهیم یک حرکتِ خطی روی پروفیل شیاردار ایجاد کنیم می توانیم از شیار آن به عنوان یک مسیر یا ریل بهره ی ویژه ای ببریم. هر چند از روش های مختلفی می توان استفاده کرد، اما در این مقاله ما استفاده از بال ترانسفر را بررسی می کنیم.

بال ترانسفر (Ball Transfer) یک چرخ یا توپک داخل یک هوزینگ می باشد که می تواند در هر جهتی به راحتی و به نرمی حرکت کند. در واقع کاربرد آن این است که مسیر و اصطکاک حرکتیِ آن حداقل ممکن است.

 

بال ترانسفر در مدل های مختلف و با برندهای مختلفی در بازار ارائه می گردد. کاربردهای مختلفی را می توان برای بال ترانسفر متصور بود و صرفا نمی توان گفت یک چرخ ساده است. در واقع بال ترانسفر در گروه بلبرینگ ها دسته بندی می شود. به ساختمان داخلیِ آن در شکل زیر توجه کنید.

BallTransferUnitCrossSection.png

توپک های ریز در واخل هوزینگِ آن امکان حرکت توپ اصلی را در هر جهت به نرمی فراهم می آورند. به شکل زیر توجه کنید. فَرشی از بال ترانسفرها صفحه ای درست کرده اند که هر قطعه ای که روی این فرش قرار گیرد به راحتی حرکت می کند.

balltansferconvoyer.jpg

ball-table-gravity-with-over-conveyor-workstation.jpg

بال ترانسفر در بازار با برندهای مختلف موجود می باشد و دارای تنوع اندازه و یا شکل هوزینگ و پیچ است.

اما یا چه ابتکاری از بال ترانسفر در پروفیل آلومینیوم شیاردار خود استفاده کنیم که بتوانیم ساختاری شبیه ریل و واگن ایجاد کنیم؟

ابتدا پروفیل آلومینیوم مورد نظر برای قسمت ریل را انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که شیارتان چند است. زیرا هوزینگ را باید به گونه ای انتخاب کنید که توپک بال ترانسفر داخل شیار رفته و راهی برای حرکت به چپ و راست نداشته باشد.

حالا نوبت اتصال واگن (قیمت حرکت کننده) می باشد. که می توان با ایده های مختلف آن را به بال ترانسفر متصل کرد. اگر از مدل پیچ دار استفاده کنید، می توانید مرکز پروفیل مهندسی را قلاویز کرده و پیچ را داخل آن بپیچید و یا پروفیل شیاردار را از کنار سوراخ کرده و با استفاده از یک مهره ی تی یا تخت بال ترانسفر را به داخل پروفیل بپیچید.

balltransfervymandrail2.jpg

balltransfervymandrail1.jpg

به یاد داشته باشید که باید ساختار ریل به صورت U شکل باشد. یعنی هم در بالا و هم در پایین ریل بال ترانسفر قرار گیرد تا راهی برای خروج از شیار پروفیل آلومینیوم نداشته باشد.

با این ابتکار ساده می توان یک ساختار ریل و واگنی با کمترین هزینه ایجاد کرد. بدون شک پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی به علت ساختارِ خود این امکان را می دهد که ایده های خلاقانه ی خود را به بهترین شکل و بدون نیاز به تجهیزاتِ خاصی پیاده سازی کنید.

اگر دوستانِ عزیز در ایجاد سیستم مکانیکی و حرکتی ایده های بهتری داشتند می توانند با ما در میان بگذارند تا با نام خودشان در سایت و کانال منتشر کنیم.

 

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید