cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

چرا پروفیل آلومینیوم من استحکام کافی ندارد

آیا تا به حال شده است که پس از دریافت پروفیل آلومینیوم، مخصوصا پروفیل آلومینیوم شیاردار که در آن استحکام بسیار اهمیت دارد، از تولید کننده، استحکامی که انتظار داشته اید را به دست نیاورید؟

این مساله دلایل متعددی دارد.

اولین دلیل آن نقشه ی پروفیل است. ممکن است  در طراحی مقطع پروفیل آلومینیوم خود نتوانسته اید به عدد ثابت های اینرسی برسید.

حتما در این کار باید با یک مهندس مکانیک مشورت کنید.

 

دومین دلیل آن احتمالا می تواند عدم انتخاب آلیاژ مناسب باشد. آلیاژهای آلومینیوم متنوعی برای کار اکستروژن مورد استفاده قرار می گیرد که متداول ترین آن ها سری 6061 و 6063 می باشند.

آلیاژهای دیگر که جنبه ی اقتصادی و عمومی ندارند با دستگاه های خاص و با اصول تکنیکی خاص تولید می شوند. پس حتما قبل از انتخاب آلیاژ مناسب با یک مهندس متالورژی مشورت کنید و یک تامین کننده ی متخصص انتخاب کنید.

 

جهت مشاوره با کارشناسان شرکت وایمند با شماره   02166389713   تماس بگیرید.

 

سومین دلیل آن می تواند استاندارد نبودن بیلت آلومینیوم مورد استفاده ی شما باشد.

همه ی بیلت های موجود در بازار استاندارد نیستند. بسیاری از تولید کنندگان از بیلت های دست ریز و غیر استاندارند استفاده می کنند.

برای تهیه ی بیلت استاندارد نیاز به آزمایشگاه های مخصوص و کوره های DC وه همچنین سنجشگرهای مخصوص مواد برای تعیین درصد غلظت هر عنصر در آلیاژ است که عموما این امکانات وجود نداشته و صرفا با داشتن یک کوانتومتر و کاهش و افزایش دستی عناصر دست به ساخت آلیاژ می نمایند که اصولا غیر ممکن است.

 

چهارمین دلیل می تواند عدم انجام عملیات های حرارتی مخصوص رو بیلت، در فرآیند تولید و پس از تولید باشد.

قبلا در مقاله ای در مورد عملیات های حرارتی صحبت کردیم.

عملیات های حرارتی جزئی جدایی ناپذیر و بسیار حساس در کنترل سختی و خواص مکانیکی پروفیل آلومینیوم می باشد.

بخشی از این عملیات در تولید بیلت نقش آفرینی می کنند که همان گونه که اشاره شد نیاز به دستگاه های مخصوص دارد.

در حین تولید میزان گرم شدن بیلت و همچنین کنترل دمای پروفیل آلومیینوم پس از تولید و شیوه ی خنک کاری آن بسیار حساس است. فرآیند کشش که پس از سرد شدن پروفیل آلومینیوم انجام می شود نیز به عنوان عملیات کار سرد در میزان استحکام پروفیل موثر است.

 

در نهایت کوره های ایج (پیر سختی) می باشد که می بایست از تکنولوژی های مخصوص بهره برده باشد.

کوره های ایجینگی که هواگرد مناسب نداشته باشند نمی توانند حرارت را به صورت یکنواخت به همه ی شاخه های پروفیل آلومینیوم برسانند

و نرخ سرمایش و گرمایش مناسبی نخواهند داشت.

 

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید