cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

چگونه استحکام سازه خود را شبیه سازی کنم

مشتریان زیادی در مورد استحکام پروفیل های شیاردار از ما سوال می پرسند. در مقالات قبلی (چگونه استحکام سازه خود را شبیه سازی کنم) توضیحاتی در مورد مفهوم سختی، استحکام پروفیل و همچنین منحنی تنش و کرنش ارائه کردیم.

توصیه ی ما به مشتریان محترم این است که اگر صرفا نگران استحکام استاتیکی سازه ی خود هستند از مشاوره ی کارشناسان ما استفاده کنند.

با ارائه ی ابعاد و میزان وزنِ نقطه ای یا گسترده ی وارده روی سازه، در انتظار پاسخ کارشناسان ما باشید.

 

اما اگر ابعاد سازه ی شما خیلی بزرگ است و یا نگران استحکامات دینامیکی آن به علت تنش های وارده از تجهیزات مکانیکی و الکتریکی متحرک مانند موتور و سیستم های هیدرولیکی هستید، پیشنهاد می کنیم با دریافت مشخصه ی تنش و کرنش پروفیل های ما از مسئولین فنی وایمند، آن را با استفاده از نرم افزارهای FEM (المان محدود) شبیه سازی نموده و تنش های مورد نظر خود را به آن وارد نمایید.

 

منحنی تنش و کرنش توسط آزمایشگاه های معتبر مانند موسسه ی متالورژی رازی انجام تهیه می شود که طی یک سری آزمایش های کشش با دستگاه های مخصوص به دست می آید و به صورت یک سری نقاط دو بعدی ارائه می گردد.

نمونه ی چنین منحنی ای را در شکل می بینید.

منحنی تنش - کرنش به ماهیت مولکولی جسم بستگی دارد که متاثر از آلیاژ مورد استفاده و عملیات های حرارتی مربوطه است.

ترکیب این منحنی و مشخصه ی فیزیکی پروفیل که شامل ممان اول و دوم می باشد رفتار یک جسم صلب را در مواجهه با نیروی خارجی تعیین می کند.

با استفاده از معادلات غیر خطی و این اطلاعات، می توان رفتار یک جسم صلب در برخورد نیرویی مشخص را شبیه سازی کرد.

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید